چرائی این تارنما ؟

Orient XXI یک روزنامه آنلاین رایگان است که تحلیل ها و گزارشات اش منطقه وسیعی از مراکش تا افغانستان را پوشش می دهد. منطقه ای بسیار نزدیک به ما که نگرانی ها و حتی وحشت هائی را ایجاد می کند. Orient XXI از زمان راه اندازی خود در اول اکتبر ۲۰۱۳ برآن بود که با این ترس ها مبارزه کند، نه با تکیه به شبه متخصصان «تروریسم» یا «اسلام شناسی»، بلکه توسط متخصصان، روزنامه نگاران، دانشگاهیان، محققان، دیپلمات هایی که واقعا منطقه را می شناسند. با همین روحیه، ما به طور فزاینده ای کسانی را گرد آوردیم که در این کشورها زندگی می کنند و از درون به زبان، فرهنگ و تمدن آنها تسلط دارند.

در طول سال‌ها، ما مطالب مان را متنوع کرده‌ایم، با مقالات بیشتر، گزارش‌های بیشتر و بخش «درباره اسلام» و «مسئله را بفهمیم ! » که برای مخاطبان جوان در نظر گرفته شده است. ما در حال تولید ویدیوهایی هستیم که به زودی ارائه می دهیم .مطالب ما به زبان های فرانسوی، عربی، انگلیسی، فارسی، اسپانیایی و ایتالیایی منتشر می شوند. ما جلسات، کنفرانس ها، مناظره ها را سازماندهی کرده ایم. با موسسه تحقیقات و مطالعات خاورمیانه مدیترانه (Iremmo) همکاری می کنیم. یک شبکه مشارکتی با سایت های خبری مستقل در مصر، تونس، لبنان، سوریه، الجزایر، اردن ایجاد کرده ایم.

تارنمای ما با موفقیت همراه بوده زیرا تعداد مخاطبان ما به طور پیوسته و چشمگیر رشد کرده است. سال ۲۰۲۱ با افزایش قابل توجه تعداد خوانندگان همراه بود (۵۵٪ بیشتر بازدیدکنندگان منحصر به فرد و ۴۶٪ بیشتر کاربر منحصر به فرد). تعداد بازدیدهای منحصر به فرد حدود ۲.4 میلیون نفر است. (تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل). خبرنامه هفتگی ما بیش از ۱۳ هزار مشترک دارد و ما خبرنامه ای به زبان عربی را نیز راه اندازی کرده ایم.

انتخاب ما رایگان بودن دسترسی به مطالب تارنما است، اما مدل اقتصادی ما یک مدل ترکیبی است. این مدل هم بر کار داوطلبانه و کمک های داوطلبانه نویسندگان خاص تکیه دارد و هم بر کمک مالی هر چند ماه یکبار خوانندگان که به دنبال درخواست ما صورت می گیرد . بخش قابل توجهی از منابع مالی تارنما از این راه تامین می شود. ما و خوانندگان مان می دانیم که حتی اطلاعات رایگان هم هزینه دارد و به خصوص برای تارنمائی که منابع تبلیغاتی ندارد.

جاه طلبی ما بزرگ است. ما با کمک شما ، به لطف مشاوره، انتقادات شما و همچنین شبکه دوستانی که برای کار ما به ارمغان می آورید، در درازمدت موفق خواهیم شد.